۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

10 قربانی توسط رژیم دیکتاتور مذهب ایران در زندان وکیل آباد مشهد

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: دیروز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه، ۱۰ نفر که اتهام همه آنها مربوط به حمل و نگهداری مواد مخدر بوده است، به صورت پنهانی و دسته جمعی در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند که ۵ تن از آنان دارای ملیت افغانستان بودند.
به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران، تنها چند روز پس از آنکه گزارشگر ویژه اعدام‌های شتاب‌زده، خودسرانه و فراقانونی سازمان ملل، نسبت به اعدام‌های پنهانی در زندان وکیل‌آباد ابراز نگرانی کرده بود، ۱۰ تن دیگر از زندانیان که اتهام همه آنها مربوط به حمل و نگهداری مواد مخدر بوده است ،به صورت پنهانی و دسته جمعی در زندان وکیل آباد اعدام شده‌اند.
منابع موثق در داخل زندان ونزدیک به نهادهایی که دراجرای احکام اعدام دست دارند گفته اند که در ماه‌های گذشته دهها زندانی متهم به جرایم مواد مخدری در زندان وکیل آباد مشهد، زندان بیرجند و زندان تایباد به صورت پنهانی و دسته‌جمعی اعدام شده‌اند که جمعی  از آنها افغان بوده‌اند.
اعدام‌های دیروز بدون اعلام رسمی از سوی دستگاه‌های دولتی و قوه قضائیه ایران صورت گرفته است. همچنین  این اعدام‌ها بدون اطلاع وکلا و خانواده اعدام‌شدگان و حتی بدون اطلاع قبلی خود محکومین به‌اعدام اجرا شده است و محکومین به اعدام تنها چند ساعت قبل از اجرای حکم، از زمان اجرای حکمشان مطلع شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: