۱۳۸۹ بهمن ۱۸, دوشنبه

در پی خاکسپاری مخفیانه زهرا بهرامی؛ هلند سفیر خود را فراخوان

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: در پی اعدام و خاکسپاری مخفیانه زهرا بهرامی زن ایرانی - هلندی که روز نهم بهمن ماه سال جاری به دار آویخته شد، وزیر خارجه پادشاهی هلند، سفیر خود در جمهوری اسلامی ایران را فراخواند.
این اقدام دولت هلند پس از انتشار اخباری مبنی بر خاکسپاری مخفیانه زهرا بهرامی در شهر سمنان توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی صورت گرفت.
چندی پیش نیز با اعلام خبر اعدام خانم بهرامی توسط رسانه های دولتی ایران، کشور هلند در اعتراض به این مساله روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران به حال تعلیق درآورده بود.
اوری روزنتال وزیر خارجه هلند نیز در واکنش به دفن مخفیانه خانم بهرامی احضار سفیر این کشور در جمهوری اسلامی را به منظور اعتراض به این اقدام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: سفیر خود در جمهوری اسلامی را به این دلیل که به رژیم جمهوری اسلامی نشان دهم که ما این اقدام را بی‌احترامی کامل به خویشاوندان خانم بهرامی می‌دانیم فراخوانده ام.
زهرا بهرامی، شهروند ايرانی - هلندی می باشد که در اعتراضات روز عاشورای سال گذشته و با اتهاماتی امنیتی بازداشت، اما نهایتا روز شنبه نهم بهمن‌ماه ٨٩ به اتهام «فروش و نگه‌داری مواد مخدر» در تهران اعدام گرديد.

هیچ نظری موجود نیست: