۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

هرانا؛ تداوم اعمال فشار و محدودیت بر زندانیان سیاسی ارومیه/بیانیه

خبرگزاری هرانا - زندانیان سیاسی محبوس در بند 12 زندان مرکزی ارومیه در راستای اعمال فشار و محدودیت های مسئولین زندان و وزارت اطلاعات بیانیه ای را صادر نموده و ضمن برشمردن محدودیت ها و فشارها از مجامع حقوق بشری و رسانه‌ها خواهان اقدام عاجل در جهت رفع فشارهایی که به زندانیان سیاسی از سوی حکومت تحمیل می‌شود؛ شدند.
متن این بیانیه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
بیانیهٔ زندانیان سیاسی زندان مرکزی اورمیه به افکار عمومی
ما زندانیان سیاسی بند ۱۲ در طول بیش از یک ماه گذشته از سوی مسئولان زندان مرکزی اورمیه متحمل انواع و اقسام فشار‌ها و تحریم‌ها گشته‌ایم. قبل از اعدام زندانی سیاسی، حسین خضری، چند نفر از زندانیان سیاسی بند بدون هیچ دلیل به سلول‌های انفرادی زندان منتقل شدند. بعد از اجرای حکم اعدام ایشان، مسائل و مشکلات عدیده‌ای برای بند سیاسی ایجاد شد که به پاره‌ای از آن‌ها در زیر اشاره می‌کنیم:
۱. قطع شدن دو هفته‌ای تلفن‌های عمومی بند ۱۲
۲. قطع شدن آب گرم حمام به طوری که الان نیز روزی فقط یک ساعت، حمام بند آب گرم دارد.
۳. جلوگیری از تردد زندانیان سیاسی به واحدهای خیاطی و خشک شویی برای رفع احتیاجات شخصی
۴. تعطیلی سالن ورزش زندان برای زندانیان بند سیاسی به مدت بیش از یک ماه
۵. عدم انتقال بیماران بند ۱۲ (بند سیاسی) به بهداری زندان
۶. جلوگیری از شرکت زندانیان سیاسی در کلاس‌های فنی حرفه‌ای زندان و عدم اشتغال به آنان در بخش صنایع دستی و غیره.
۷. ممانعت از تحویل گرفتن البسه‌هایی که خانواده‌های زندانیان سیاسی می‌آورند.
۸. حضور ماموران حفاظت اطلاعات زندان در سالن ملاقات حضوری که ما زندانیان سیاسی در صحبت چند دقیقه‌ای با خانواده‌هایمان نیز، باید شاهد نظارت ایشان باشیم.
۹. انتقال ۴ نفر از زندانیان سیاسی به نام‌های قادر محمد‌زاده، محمدامین عبدالهی، علی احمد سلیمان و مصطفی علی احمدی به ادارهٔ اطلاعات به مدت بیش از یک ماه بدون هبچ دلیل
مسائل ذکر شده در صورتی انجام می‌گیرد که در طول گذشته بیش از سه بار به بند ۱۲ با سربازان گارد ویژه و در مرحلهٔ آخر با همراهی ماموران ادارهٔ اطلاعات ارومیه برای بازرسی از زندانیان حمله شده است و در حین بازرسی نیز از اذیت کردن فیزیکی زندانیان گرفته تا غارت کردن اموال شخصی زندانیان از جمله عکس‌های خانوادگی زندانیان، یادداشت‌ها و کتاب‌های شخصی، شکستن ظروف شخصی زندانیان و پاره کردن بعضی از لباس‌های زندانیان، که همگی ان وسایل با هزینه‌های شخصی زندانیان سیاسی تهیه شده بودند و هم چنین شکستن چنیدن تلوزیون و یخچال بند که این وسایل را نیز خود زندانیان خریداری کرده بودند؛ پرداختند.
ما گوشه‌ای از مشکلات را ذکر کردیم تا در وحلهٔ اول مجامع حقوق بشری و تمامی ارگان‌ها و حتی اشخاصی که مسائل حقوق بشری را بدون هیچ تبعیضی تعقیب می‌کنند و هم چنین تمامی رسانه‌های اجتماعی و بصری که سنگ دفاع از حقوق بشر را به سینه می‌زنند، حجره و زبان گویای ما زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه گردیده و اوضاع ما را، هم تشریح کنند و هم از برداشته شدن این فشار‌ها دفاع کنند چرا که نه مسئولان خود زندان و نه مسئولینی که برای بازرسی از زندان می‌آیند، هیج یک به بند زندانیان سیاسی در اورمیه سرنمی زنند و ایشان اصلا نمی‌خواهند وجود «ما» به عنوان زندانی سیاسی در زندان ارومیه را قبول کنند.
در ‌‌نهایت از مجامع حقوق بشری و رسانه‌ها خواهانیم که در جهت رفع فشارهایی که به زندانیان سیاسی از سوی حکومت تحمیل می‌شود اقدام نموده و نسبت به این فشارهای غیرقانونی بی‌تفاوت نباشند و حداقل برای افکار عمومی جهان افشاگری نمایند.
زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه- بند ۱۲
18دی ماه 1389

هیچ نظری موجود نیست: